Przygotowując dziecko do szkoły trzeba zadbać o kształtowanie orientacji przestrzennej. Warto się tym zająć, aby dziecko lepiej rozumiało swoje otoczenie i mądrzej w nim funkcjonowało. Efekty uczenia będą zależeć od przestrzegania prawidłowości rozwojowych. Znaczenie ma także to, w jaki sposób (jakimi metodami) dorosły będzie rozwijał orientację przestrzenną. Najważniejsze są tu bowiem doświadczenia dziecka, a nie słowne wyjaśnienia dorosłych. Dziecko poznaje przestrzeń poprzez własny ruch, obserwując ją, odczuwając i nazywając słowami własne doświadczenia.

 

Zapraszam do subskrybowania mojego kanału.
Każda subskrypcja, komentarz, łapka rozwija mój kanał. Dzięki Tobie mogę dalej tworzyć ❤️

👉 https://wejdz.do/SUBSKRYBUJ

 

1. Zabawa: Na dole – na górze – I wersja

PIOSENKA
tekst i muzyka Marzena Staniek

Na dole, na górze – plim, plim, plim, plam
Na dole, na górze – ram, tam, tam, tam.
Na dole, na górze – tru, tu, tu, tu.
Na dole, na górze – fiu, fiu, fiu, fiu.

Pobierz piosenkę: Na dole, na górze


OPIS ZABAWY:
Dzieci stoją na obwodzie koła. Podczas śpiewania piosenki uczestnicy zabawy wykonują opisane poniżej czynności:

Na dole, na górze – dzieci pochylają się dotykając dłońmi podłogę, a następnie wstają i unoszą ręce wysoko w górę
– plim, plim, plim, plam – dzieci naśladują grę na pianinie
Na dole, na górze – dzieci pochylają się dotykając dłońmi podłogę, a następnie wstają i unoszą ręce wysoko w górę
– ram, tam, tam, tam – dzieci delikatnie uderzają dłońmi o brzuszek (grają na bębenku)
Na dole, na górze – dzieci pochylają się dotykając dłońmi podłogę, a następnie wstają i unoszą ręce wysoko w górę
– tru, tu, tu, tu – dzieci przykładają dłonie do ust i naśladują grę na trąbce
Na dole, na górze – dzieci pochylają się dotykając dłońmi podłogę, a następnie wstają i unoszą ręce wysoko w górę
– fiu, fiu, fiu, fiu – dzieci przykładają dłonie do ust i naśladują grę na flecie poprzecznym

ZABWA NA DOLE NA GÓRZE POCHODZI Z KSIĄŻKI: Muzyczna Koncepcja Edukacji Matematycznej

książka: Muzyczna Koncepcja Edukacji Matematycznej + EBOOK z szablonami do zabaw

2. Zabawa: Na dole – na górze – II wersja

PIOSENKA
tekst i muzyka Marzena Staniek

Na dole, na górze – plim, plim, plim, plam
Na dole, na górze – ram, tam, tam, tam.
Na dole, na górze – tru, tu, tu, tu.
Na dole, na górze – fiu, fiu, fiu, fiu.

OPIS ZABAWY:
Dzieci siedzą na dywanie tworząc foremne koło. Podczas śpiewania piosenki uczestnicy zabawy wykonują opisane poniżej czynności:

Na dole, na górze – dzieci dotykają dłońmi górę, a potem dół kartki
– plim, plim, plim, plam – dzieci uderzają paluszkami w środek kartki naśladując grę na pianinie
Na dole, na górze – dzieci dotykają dłońmi górę, a potem dół kartki
– ram, tam, tam, tam – dzieci delikatnie uderzają dłońmi o kartkę (grają na bębenku)
Na dole, na górze – dzieci dotykają dłońmi górę, a potem dół kartki
– tru, tu, tu, tu – dzieci zwijają kartkę w rulon, przykładają ją do ust i naśladują grę na trąbce
Na dole, na górze – dzieci dotykają dłońmi górę, a potem dół kartki
– fiu, fiu, fiu, fiu – dzieci zwijają kartkę w rulon, przykładają ją do ust i naśladują grę na flecie

 

ZAPRASZAM DO ZAPOZNANIA SIĘ ZE SZKOLENIAMI Z ZAKRESU EDUKACJI MATEMATYCZNEJ

Matematyka na poważnie i na wesoło w edukacji przedszkolnej

Elementy Dziecięcej matematyki – Gry i zabawy matematyczne w przedszkolu (metoda E.Gruszczyk-Kolczyńskiej)

Udostępnij

You Might Also Like