Zimowe zabawy na śniegu większości dzieciom kojarzą się z lepieniem bałwanka. Zatem tematem dzisiejszej zabawy będzie właśnie BAŁWANEK. Piosenka składa się z kilku podobnych zwrotek dzięki czemu nawet małe dzieci szybko opanują jej tekst na pamięć.

 

MAŁY BAŁWANEK

Słowa i muzyka: dr Marzena Staniek

ZWROTKA 1
Mały bałwanek miotełkę ma.
Zamiata nią kurze raz i dwa.
Zamiata w prawo, zamiata w lewo.
Podłoga lśni dzisiaj jak lustrzane niebo.

ZWROTKA 2
Duży bałwanek miotełkę ma.
Zamiata nią kurze raz i dwa.
Zamiata w prawo, zamiata w lewo.
Podłoga lśni dzisiaj jak lustrzane niebo.

ZWROTKA 3
Chudy bałwanek miotełkę ma.
Zamiata nią kurze raz i dwa.
Zamiata w prawo, zamiata w lewo.
Podłoga lśni dzisiaj jak lustrzane niebo.

ZWROTKA 4
Gruby bałwanek miotełkę ma.
Zamiata nią kurze raz i dwa.
Zamiata w prawo, zamiata w lewo.
Podłoga lśni dzisiaj jak lustrzane niebo.


PIOSENKĘ MOŻNA KUPIĆ TUTAJ

Zabawa z piosenką: 

Cel zabawy: nauka przymiotników przeciwstawnych poprzez gestykulację: duży, mały, chudy, gruby
Miejsce zabawy:
w domu lub w przedszkolu
Ilość dzieci: dowolna

Ustawienie: dowolne
Rekwizyty: prawdziwa miotła lub zamiennie papierowa miotła wykonana z gazety 🙂

Dziecko stoi w dowolnym miejscu pokoju lub sali przedszkolnej. Następnie każdy uczestnik zabawy otrzymuje miotłę. Jeżeli nie macie prawdziwej miotły to możecie zrobić ją z gazety, tak jak to zrobiła w filmie Pani Marzenka. Wraz z rozpoczęciem śpiewania piosenki wszystkie dzieci wykonują opisane poniżej czynności:

Mały bałwanek Dzieci lekko uginają kolanka i pokazują rączkami wysokość bałwanka.
miotełkę ma. Dzieci wyciągają do przodu rękę, w której trzymają miotłę, a następnie lekko nią poruszają.
Zamiata nią kurze Dzieci poruszają rączką naśladując zamiatanie podłogi.
raz i dwa. Dzieci wykonują dwa stuknięcia drewnianym końcem kija miotły o podłogę.
Zamiata w prawo, zamiata w lewo. Dzieci pochylają się nieco do przodu i naśladują zamiatanie podłogi. Najpierw zamiatają w prawą, a następnie w lewą stronę.
Podłoga lśni dzisiaj Dzieci wskazują miotłą na podłogę.
jak lustrzane niebo. Dzieci wskazują miotłą na niebo.

 

UWAGA: Podczas śpiewania kolejnych zwrotek zmieniają się tylko ich początki, w związku z czym dzieci powinny pokazać gestem małego, dużego, chudego oraz grubego bałwanka.