Zimowe zabawy na śniegu większości dzieciom kojarzą się z lepieniem bałwanka. Zatem tematem dzisiejszej zabawy będzie właśnie BAŁWANEK. Piosenka składa się z kilku podobnych zwrotek dzięki czemu nawet małe dzieci szybko opanują jej tekst na pamięć.
MAŁY BAŁWANEK
Słowa i muzyka: dr Marzena Staniek
ZWROTKA 1
Mały bałwanek miotełkę ma.
Zamiata nią kurze raz i dwa.
Zamiata w prawo, zamiata w lewo.
Podłoga lśni dzisiaj jak lustrzane niebo.
ZWROTKA 2
Duży bałwanek miotełkę ma.
Zamiata nią kurze raz i dwa.
Zamiata w prawo, zamiata w lewo.
Podłoga lśni dzisiaj jak lustrzane niebo.
ZWROTKA 3
Chudy bałwanek miotełkę ma.
Zamiata nią kurze raz i dwa.
Zamiata w prawo, zamiata w lewo.
Podłoga lśni dzisiaj jak lustrzane niebo.
ZWROTKA 4
Gruby bałwanek miotełkę ma.
Zamiata nią kurze raz i dwa.
Zamiata w prawo, zamiata w lewo.
Podłoga lśni dzisiaj jak lustrzane niebo.
PIOSENKĘ MOŻNA KUPIĆ TUTAJ
Zabawa z piosenką:
Cel zabawy: nauka przymiotników przeciwstawnych poprzez gestykulację: duży, mały, chudy, gruby
Miejsce zabawy: w domu lub w przedszkolu
Ilość dzieci: dowolna
Ustawienie: dowolne
Rekwizyty: prawdziwa miotła lub zamiennie papierowa miotła wykonana z gazety 🙂
Dziecko stoi w dowolnym miejscu pokoju lub sali przedszkolnej. Następnie każdy uczestnik zabawy otrzymuje miotłę. Jeżeli nie macie prawdziwej miotły to możecie zrobić ją z gazety, tak jak to zrobiła w filmie Pani Marzenka. Wraz z rozpoczęciem śpiewania piosenki wszystkie dzieci wykonują opisane poniżej czynności:
Mały bałwanek | Dzieci lekko uginają kolanka i pokazują rączkami wysokość bałwanka. |
miotełkę ma. | Dzieci wyciągają do przodu rękę, w której trzymają miotłę, a następnie lekko nią poruszają. |
Zamiata nią kurze | Dzieci poruszają rączką naśladując zamiatanie podłogi. |
raz i dwa. | Dzieci wykonują dwa stuknięcia drewnianym końcem kija miotły o podłogę. |
Zamiata w prawo, zamiata w lewo. | Dzieci pochylają się nieco do przodu i naśladują zamiatanie podłogi. Najpierw zamiatają w prawą, a następnie w lewą stronę. |
Podłoga lśni dzisiaj | Dzieci wskazują miotłą na podłogę. |
jak lustrzane niebo. | Dzieci wskazują miotłą na niebo. |
UWAGA: Podczas śpiewania kolejnych zwrotek zmieniają się tylko ich początki, w związku z czym dzieci powinny pokazać gestem małego, dużego, chudego oraz grubego bałwanka.